Vişne suyunun ağrı kesici, ateş düşürücü ve uyku sağlayıcı özelliğini biliyor muydunuz? Günde sadece bir bardak vişne suyu tüketimi, vücudunuzun günlük antioksidan ihtiyacını karşılıyor. A vitamini bakımından en zengin meyvelerden biri olan vişne ile ilgili Michigan State Üniversitesi bir araştırma yaptı. Buna göre; vişnenin içeriğinde bulunan antosiyonellerin, ateşlenmeyi tetiklediği iddia edildi. Ayrıca ön araştırmalar; vişnedeki antosiyonellerin kolon kanseri riskini de önemli ölçüde azalttığını gösterdi.
Kaynak : Sabah
Vişne suyu kolon kanserini engelliyor
Uykunun azı da çoğu da kilo aldırır
Çok fazla ya da az uyumak, kilo aldırıyor. Women's Health dergisinin ekim sayısındaki bir haberde; Laval Üniversitesi'nin yaptığı araştırma sonucunda, günlük doğru uyuma süresinin 7-8 saat arasında olduğunun belirlendiği belirtildi. Araştımayı yapan Dr. Jean Philippe Chaput, şöyle konuştu: "Gereğinden az uyunduğunda, iştah bastırıcı leptin hormonu azalıyor ve iştah açıcı etkisi olan hormon artıyor. Aşırı uyku da, daha az hareket anlamına geliyor ve daha az kalori yakımına yol açıyor. Boş vakitlerinizde hareket edin."
Kaynak : Sabah
Sebzeleri mevsiminde tüketin
* Tüm sebze ve meyveler ucuzladığı dönemlerde tüketilmelidir.
* Çiğ tüketmeye çaba sarf edilmelidir.
* Yenilebilen kabukları soymayın. Soymanız gerekiyorsa mümkün olduğunca ince soyun. Birçok vitamin ve mineral, sebze ve meyvelerin özellikle dış yapraklarında, kabuğunda veya kabuğun hemen altındaki kısımlarında bulunur.
* Günde en az beş porsiyon sebze ve meyve tüketmeli. Sebze ve meyvenin en az iki porsiyonu yeşil yapraklı sebze, portakal, limon gibi turunçgiller veya domates olmalı.
Kaynak : Sabah
Yumurtayı maydanozla yiyin
Yumurtada bulunan kolin maddesinin zekanın gelişmesi, hafıza ve öğrenme açısından önemli olduğunu, bu açıdan çocukların yumurta tüketmesinin gerekliliğini anlatan Dr. Ender Saraç, yumurtanın çok iyi bir demir kaynağı olduğuna da işaret ediyor. Dr. Saraç, "Yumurtadaki demirden yararlanmak için, yanında C vitamini açısından zengin sivri biber, maydanoz, domates gibi narenciye ürünlerinin tüketilmesi yararlı olur" uyarısında da bulunuyor. Yumurtada bulunan lesitinin, kolesterolün kalp damarlarına yapışmasını engellediğini belirten Saraç, haftada en az 3-4 kez yumurta yenmesini öneriyor. Aklınızda bulunsun!
Kaynak : Sabah
Pekmez iştah açıyor
Pekmezin bilmediğimiz pek çok yararlı etkisi var. Uzmanlar, mutfaklarda tekrar eski yerini almasını istedikleri pekmezin yararlarını şöyle sıralıyor:
* Mineral miktarının fazla ve emilim oranlarının yüksek olması nedeniyle hamile ve emziklilerin, tüberkülozlu hastaların ve iyileşme dönemindeki kişilerin diyetinde yer alması önerilmektedir.
* Vücuttaki kanı artırır.
* Enerji verir.
* İştah açar.
* Hamilelikte ve bebeğin gelişiminde çok faydalıdır.
* Mideyi, bağırsakları ve böbrekleri kuvvetlendirir.
* Kan dolaşımını rahatlatır.
Sarmısağın afrodizyak etkisi var!
Sarmısağın sağlığı koruyucu birçok etkisi olduğunu belirten uzmanlar, bu etkileri şöyle sıraladı:
* Sarmısak, antibiyotiklere benzer etkiler yaparak bedendeki enfeksiyonlara karşı savaşır.
* Kandaki kolesterol düzeyini düşürür ve kanı sulandırır.
* Yüksek tansiyonu düşürür.
* Kan sekerini düşürür.
* Mide kanserine yakalanma riskini azaltır.
* Kronik bronşiti önler ya da etkisini azaltır.
* Balgam, idrar, safra ve gaz söktürücüdür.
* İştahın açılmasını sağlar ve sindirimi kolaylaştırır.
* Afrodizyak etkisi olduğu da söylenmektedir.